reklama

Prečo?

Včera mi priateľ poslal link (http://video.google.de/videoplay?docid=-686108267122535204q=zeitgeist+czechtotal=3start=0num=10so=0type=searchplindex=0) s poznámkou pozri na to zaujímavé. Neodolal som. Po niekoľkých neuspešných pokus o spustenie sa mi to nakoniec podarilo. Možno aj vďaka tomu, že susedovie chalan prestal drviť online stratégiu a mne sa zvýšila prenosová rýchlosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vedie sa veľa diskusií o náboženstve ako takom,existuje množstvo tzv. spikleneckých teórií o tom čo a ako sa staloa pod. Ja som videl skoro dvoj hodinový film o tom ako to je, resp.bolo alebo ešte lepšie povedané ako to mohlo byť so vznikom kresťanskéhonáboženstva, ako a prečo padlo WTC(World Trade Center) v New Yorkua kto vlastne šéfuje tomuto svetu. Nechystám sa viesť polemiky o tomči autori filmu majú alebo nemajú pravdu. Každý z nás ma právo slobodnejvoľby a môže sa dobrovoľne rozhodnúť čomu chce veriť a čomu nie. Skôrma zaujalo, že autori si položili, podľa môjho názoru tú základnú, priamfundamentálnu otázku: PREČO?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som tvor od prírody zvedavý a otázku prečo som si užpoložil asi milión krát. Od čias keď som do nepríčetna vytáčal svojich rodičovsústavnými otázkami typu prečo je tráva zelená a nie modrá cez časyštudentské, keď mali zo mňa infarktové stavy učitelia a neskôr ajprofesori.Opäť to boli otázky typu, prečo je 1+1=2 a nie 2,1 a pod.Keďže nedokázali uspokojivo odpovedať, teda aspoň z môjho pohľadu(odpoveďtypu:“ lebo je to tak“) pre mňa nie je odpoveďou. Mimochodom do dnes.

Nie je podstatné či tvorcovia filmu tvrdia, že kresťanskénáboženstvo a jeho ranné tézy sú vlastne okopírované z egyptského náboženstvaa ani to, že pád dvojičiek nemohol spôsobiť len náraz lietadla a žeamerická centrálna banka je vlastne spolok úžerníkov ktorý majú v hrsticelý svet. Ja sa pýtam, prečo?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako je možné, že niekto v mene niečoho, zabíjanevinných ľudí?

Prečo sú osobné ambície jednotlivca postavené nad záujmy násobčanov tejto zeme?

Prečo existuje násilie?

Prečo existuje chudoba, keď na svete je toľko peňazí, že bysme sa mohli mať všetci dobre?

Prečo vnímame „realitu“ života len prostredníctvomtelevízie?(realitu som dal do úvodzoviek naschvál)

Prečo sa pomaly ale isto stávame bezduchými nástrojmiv rukách tých čo majú moc?

Prečo strácame schopnosť utvoriť si triezvy, resp. reálnyale naozaj reálny pohľad na vec?

A podobných prečo je veľa a stále v mojejhlave pribúdajú. Nezostávam však len pri otázkach, ale snažím sa hľadať ajodpovede. Je to ako skladať puzzle o rozmere futbalového štadióna, kdejeden kúsok zoberiete do ruky možno aj sto krát a stokrát ho niekamumiestnite a nakoniec aj tak skonči na úplne inom mieste skládačky. Vyzeráto ako sizyfovská práca ale to je len prvý dojem, výsledky sa ukazujú, sícepomaly, ale ukazujú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najväčším paradoxom je, že väčšina odpovedí je v nássamých, len sa veľmi ťažko hľadajú. P.S Tráva je zelená preto že nám to vmasírovali do hlavy ale vôbec tonemusí byť pravda J

Marián Švagrík

Marián Švagrík

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Otoč svoju tvár k slnku a tiene zostanú za tebou. Zoznam autorových rubrík:  Moje haluzkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu